Tips voor zoekmachine optimalisatie


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

 
Teksten die waardevol zijn voor Google

Belangrijk is om teksten te schrijven die waardevol zijn voor Google. Maar daarbij mag je nooit je bezoeker vergeten. Als je teksten voor Google waardevol zijn, maar niet voor je bezoeker, is je bezoeker snel weg van je website. En dit straft Google af. Google kijkt hoe lang je bezoeker zich op je website bevindt. Hoe langer dit is, hoe hoger Google jouw waarde inschat en je hoger gaat ranken. Dus is het goed om teksten te schrijven met de ideale bezoeker in je achterhoofd.

Our History

Zelf kijken wij eerst welke zoekwoorden er in de tekst gebruikt kunnen worden. Hiervoor voeren wij een zoekwoordenanalyse uit. Als we de zoekwoorden gedefinieerd hebben, gaan we met deze zoekwoorden schrijven. Daarnaast zorgen wij voor zaken zoals een goede meta titel en descriptie. Ook de afbeeldingen mogen we niet vergeten. We geven hier de juiste titel en beschrijving aan. Een goede SEO tekst zorgt voor een geïnteresseerde lezer die een product of dienst wilt afnemen.

Aan de slag met de techniek van SEO


  • Naast het schrijven van SEO teksten waarmee je hoger in Google komt, is de techniek achter SEO net zo belangrijk. Deze wordt vaak vergeten en dat is zonde. Google voert verschillende ‘scans’ uit om te bepalen welke websites relevant zijn. Google indexeert de websites die het relevant vindt voor bepaalde zoekopdrachten. De websites die de beste zoekresultaten oplevert, wordt getoond bij de betreffende zoekopdracht.
  • Google kijkt ook naar de gebruiksvriendelijkheid van een website. Daarom is het belangrijk dat de website snel laadt. Wanneer een website er te lang over doet om te laden, is dat een negatieve ervaring voor je bezoeker en Google. 
  • Minstens net zo belangrijk is dat je website mobielvriendelijk is, oftewel responsive. Niks is zo vervelend als je een website bezoekt op je mobiel en niet de volledige content zichtbaar is. 
  • Houdt er ook altijd rekening mee dat er geen dode links zijn op je pagina’s. Je bezoeker vindt een artikel interessant en wil meer weten, maar komt op 404- pagina terecht. Dat wil je natuurlijk niet hebben. En Google dus ook niet.
  • Een website met dubbele inhoud vindt Google ook niet goed. Google kan op deze manier niet bepalen welke pagina het hoogst moet ranken, met als gevolg dat alle pagina’s naar beneden gaan in resultaten. Zorg er dus altijd voor dat je pagina’s unieke content bevatten.
  • En dan is het natuurlijk nog belangrijk dat je website veilig is voor je bezoekers. Wanneer je een veilige website hebt, wordt dit aangegeven met een https aan het begin van je url. Hiervoor moet je een SSL certificaat implementeren op je website. Https sites komen hoger in Google te staan.
  • Om je website te structuur te geven voor Google is het goed om een XML- sitemap toe te voegen op je site. Dit helpt Google om te bepalen welke pagina’s jouw website bevat. Het is een lijst van alle pagina’s op je website.